En Son Yayınlananlar:

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Annemi Öldürdüm - J'ai tué ma mère

Annemi Öldürdüm - J'ai tué ma mère - I Killed My Mother
2009 - Kanada
BiyografiDram
96 Dak.
Xavier Dolan
Xavier Dolan ,  François Arnaud ,  Niels Schneider ,  Anne Dorval ,  Johanne-marie Tremblay
Xavier Dolan
Xavier Dolan ,  Carole Mondello
 Imdb:7.2


    İki sene önce not defterime 'bu çocuğa dikkat' diye yazmışım. Çocuk diyorum çünkü daha 19 yaşındaydı ilk filmini çektiğinde. Ve farkındayım çocuk diyerek haksızlık ediyorum. Kaç kişi  19 yaşındayken hem yazdığı, hem yönettiği, hem de oynadığı bir film yapabilir ki? Dahası bu kadar ses getirebilir?

  Kim mi bu genç yetenek; Xavier Dolan..
  İlk filmi 'Annemi Öldürdüm' ile Kanadalı yeni yetenek epey beğenildi. Cannes'ta dikkat çekmekle kalmadı, ayrıca ödüllendirildide. Ülkesininde o sene ki oscar adayına seçildi. Üstelik senaryosunu henüz 16 yaşındayken kaleme almış ve 19 yaşında kendi imkanlarıyla filmini çekmiştir.



   2009 yapımı olan filmin konusu aslında basit. Lise öğrencisi Hubert'ın annesiyle olan çatışmalarını anlatıyor film. Ama önemli olanda basitliği, içtenlikle ve ustalıkla sunabilmek. Ve Xaiver'da bunu fazlasıyla beceriyor bence.

   Film otobiyografik öğelerde taşıyor. Kahramanımız Hubert 16 yaşında, gay bir lise öğrencisidir.Annesiyle beraber yaşamaktadır. Ve ikisi korkunç çatışmalar içerisindedir. O annesini, annesi de onu anlamamaktadır.



 Hepimizin bir dönem yaşadğımız şeyleri göreceğimiz bu filmde, yönetmenin konuyu ele alış şeklini ve sunuşunu seveceğinizi düşünüyorum.

   Sakın ola es geçmeyin ve 19 yaşında insanların neler yaptıklarını, yapabildiklerini bir görün. Ben fazlasıyla hayran kaldım filme...Ve kendimden birçok parça buldum.

   Yaş ilerleyip, büyüdükçe anlayışsızlık daha da dağ gibi büyüyor sanki... Her geçen nesil yenisini beğenmiyor. Ama genç olmak, deli+kanlı kız-erkek olmak harika birşey. Gençlere bakın! Nasıl da hala umutlular, gözleri pırıl pırıl. O pırıltnın gitmesine, sönmesine izin vermeyelim. Çocuklarımızı dinlemeye, anlamaya çalışalım. Onlardan daha kıymetli neyimiz var ki dünyada!. ...dünya da daha kıymetli ne var ki çocuklardan başka..
 İyi Seyirler.....

Yazı: olimposgod


FRAGMAN




Annemi Öldürdüm - J'ai tué ma mère - I Killed My Mother
(Türkçe Dublaj Tek Parça Full izle)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...