En Son Yayınlananlar:

19 Mayıs 2013 Pazar

Despicable Me


Çılgın Hırsız
Yönetmeni: Pierre Coffin, Chris Renaud
Türü: Animasyon
IMDB Puanı: 7.6
Yapım Yılı: 2010
Ülke: ABD
Yayınlanan Tarih: 3 Eylül 2010
Senaryo yazarı: Cinco Paul, Ken Daurio, Sergio Pablos
Seslendirenler: Steve Carell, Jason Segel, Russell Brand, Julie Andrews, Will Arnett, Kristen Wiig, Miranda Cosgrove, Dana Gaier, Elsie Kate Fisher, Pierre Coffin, Chris Renaud, Jemaine Clement, Jack McBrayer, Danny McBride, Mindy Kaling, Rob Huebel, Ken Daurio, Ken Jeong, Charles

 
   Ciddi bir dvd kolleksiyonu sahibi, orta yaşlı bir adam olarak itiraf etmekte zorlansam da, cizgi filmleri oldum olası sevmişimdir. Sinemaya gidip, çoluğun çocuğun arasında IncrediblesHappy Feet, Ice Age ve daha bir çok benzerini izleyen, rastalı ve dövmeli bir adam hayal edin. Çok normal sayılmaz :)

   Baba olduğum zaman, oğlumun bir an önce büyümesini istemiştim; birlikte bol bol animasyon izleyecektik ve bir daha asla yalnız playstation oynamak zorunda kalmayacaktım. Ama hayat ne yazık ki pek de insanın düşündüğü gibi ilerlemiyor. Bizimki ayaklanır ayaklanmaz ilk işi dvd kolleksiyonuma saldırmak, ikinci işi de playstation'ı hacamat etmek oldu.  
   Biraz daha büyüyüp de çizgi film izleme yaşına geldiğinde ise, tv'deki hiç anlayamadığım, sıkıcı çizgi dizilere öyle bir kitlendi ki; salonumuz ve canımız ciğerimiz dev ekran tv'miz artık onundu. Kerata, bu çizgi film olayını öyle bir boyuta getirdi ki Caillou denilen yaratığı gördüğüm yerde bacaklarından vurabilirim :) (güldüğüme bakmayın, bu konuda ciddiyim)


   
   Çoluk cocuğa karışınca, biraz hayatın yüklediği sorumluluklar, biraz yeni jenarasyon şeyleri anlayamamak (yaşlanmak), biraz da ben merkezci hayattan o merkezci hayata geçme zorunluluğumuz mudur bilinmez, bir bakıyorsunuz ki çocuksu bütün yönleriniz yok oluvermiş. Daha bir kaç sene önce, kucağında patlamış mısırın, çoluk çocuk arasında animasyon izleyen biriyken, bir bakıyorsun ki kendi çocuğunla filme gitmek, yapman gereken zorunlu bir iş haline gelmiş. Rastalıyken, filmin heycanından olsa gerek, sinema solonuna çocuklarıyla gelmiş yüzü asık babaları fark etmemişim bile.



   Her neyse lafı uzatmayayım. Bu olanları fark ettiğimden beri sırf  "yaşlanmamak için" animasyon izlemeye gayret ediyorum ama nafile. Çizgi filmler benim için karmaşık, bazen çok gürültülü, hatta fazla hızlı ve iticiler. Oğlumla yatakta bir animasyon ayarlayıp çizgi film keyfi yaptığımızda bana soruyor, "baba gördün mü?" , "baba kötü adam bu mu?" , "baba izliyor musun?", cevabım hep "evet" olsa da, aslında yalan söylüyorum. O filmin keyfini çıkarırken, ben aslında onunla birlikte olmanın keyfini sürüyorum.



   Geçenlerde, baba oğul çizgi film keyif saatlerimizden birinde, benim de kaptırıp izlediğim bir film oldu. Despicable Me dünyanın uydusu Ay'ı çalmak isteyen kötü bir hırsızla ilgiliydi. Bir sürü tuhaf, sevimli yaratıktan oluşan ordusuyla, çeşitli hırsızlıklar yaparak, kötü olmaya çalışan, iyi bir adamın, hayatına üç yetim kız girince olayların seyri değişiyor. 


   Film babaların da dayanabileceği boyutta, izlenebilir, sevimli espirilerle dolu bir film. Saçma sapan yaratıklar, kol saatindeki düğmeye basınca, kuantumik boyutlarda değişen veletler falan yok.

   Genel olarak ailece izlenip, bol bol abur-cubur tüketilecek ve eğlenilebilecek güzel bir film. Bu filmin ikincisinin, Türkiye'de 11 Ekim 2013 tarihinde vizyonda olacağının haberini de verelim. İzlemek isteyecen rastalı arkadaşlaraysa, söyleyecek hiçbir lafım yok :) Benim puanım 6.2 ancak yukarıda yazdıklarımdan sonra siz beni biliyorsunuz  :) 

Sözlerimi bir klişe ile bitireyim; İçinizdeki çocuğa sahip çıkın...

Yazı: OvErUyUz
Edit: theOz



FRAGMAN I


FRAGMAN II


 11 Ekim 2013 vizyona girecek Despicable Me II




Despicable Me , Çılgın Hırsız
(Türkçe Dublaj Full İzle)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...